duminică, 29 august 2010

Cand incepe toamna...



Cand toamna isi aduce cantecul de oftaturi peste nunta verii, dupa ce a trecut si Sfanta Marie cu tot cu strugurii ei, cand strazile sunt mai mereu ude, intregesc tabloul meu plumburiu


Afara miroase a amar de nuca. A amar de drojdie...a amar de suflet... Stii...e toamna.. stiu. e toamna. Cum sa nu fie amaruie?cand e toamna. Iar goneste augustul..care e augustul meu. iar planteaza un gol in stomac si o lacrima in suflet. Doar pentru ca e toamna. Sunt absurda. Mint. De fapt desi spun ca nu o astept...ca nu imi place, stau mereu cu inima in ea. Si ea e in inima mea.Cliseu.
"Vezi...randunelele se duc..."


Uite...acum nu mai e vara tarzie. chiar nu mai e..desi azi inca e august...e o zi de prelungire a lui august. sa zicem noi ca vremea nu are speranta...eu vad cum se zbate sa fie tot calda si mai lasa un pic de august pe aici. Dar afara e plumb. si in noi nostalgie.
"Se scutur frunzele de nuc..."
Cand e toamna ca acum, zic ca mi-e dor de diminetile de mai. si asta nu e minciuna. Dar cand decorul aramiu trece de pereti...trece de piele... trece de sange si ajunge sa fie eu, sterge cam tot ce e de mai pe acolo... Stii... satula de realitatea mea, ma retrag in realitatea fictiunii mele... si apoi iau trenul inapoi spre toamna....
Afara e racoare...in pătură e călduţ... in inima e între...Ma întristează doar rochita părăsită pe un umeras...Rochitele. Au bilete de adio pentru vară, si parfum de pielea mea.


"Se aşterne bruma peste vii..."
E toamna...scriu nimicuri neinspirate....doar pentru ca e început de toamna.. Doar pentru ca încă îmi prelungesc augustul si încă port în ochi nisipul marii nevăzute anul acesta...
"De ce nu-mi vii...?"

"Mi`e dor de mare!
imi place la mare k esti curat tot timpul..marea te spala
si e sarat nu?te spala si te sareaza.
tu ai fost vreodata la mare?
nu..da` am visat k am fost
intr`o zii mi.a intrat nisip in ochi si am plans toata ziua..
si cand ai intrat in apa ti.a trecut
da..si am visat o casuta de paie pe plaja in care o sa stau si iarna si vara
si mai e cineva in ea?
suntem numai noi doi..aa si marea!
pai si nu intra apa in casuta cand e furtuna?
nu..cand e furtuna intram noi in apa si ne plimbam pe valuri.."

Un comentariu: